Alla inlägg den 4 mars 2015

Av Tina Stjernlöf - 4 mars 2015 14:51

Nu har jag varit iväg på sonens utecklingsamtal, han har ju efter jul bytt skola, men allting va ok. Han har kommit in snabbt i Klassen och kännde ju många av dem innan, lärarna tycker han är en väldigt social kille och ta själv nya kontakter! Det är min son det!   Sedan bar det iväg för lite mathandling och några andra ärende! Eftersom jag snart ska iväg på möte igen fick det bli en lunch som är snabblagad, men som jag tycker är väldigt god! Halloumisallad!

 

 

 

Jag steker halloumin i olivolja, tills de få lite färg, idag tog jag bladspenat, gurka, tomat, rödlök och cashewnötter till! Snabbt, enkelt och gott!

Av Tina Stjernlöf - 4 mars 2015 10:17

 


Godförmiddag! Så härligt att solen är framme idag, hoppas att den håller sig framme hela dagen, så jag hinner med att gå ut och njuta av den. Ska först på utvecklingssamtal med sonen, sedan iväg och handla lite! Hoppas att ni alla har det bra! Nu ska jag dela med mig av ett super smarigt recept, det är så gott! Har ni inte smakat Pollykladdkaka med cashewenötter innan, så baka denna nu!


Till 8-10 personer:

150g smält smör

150g mörk choklad gärna 70%

100g cashwenötter

3ägg

200g färskost

2 dl socker

2 dl vetemjöl

100g Polly


Smält smöret och rör ner hackad chocklad tills den smälter. Grovhacka nötterna. Separera ett av äggen och blanda gulan med färskosten. Äggvitan + de 2 andra äggen vispas med sockret. Tillsätt smör och chokladblandningen, vispa en stund. Blanda mjöl, nötter och hälften av pollyn i en skål. Häll ner det i smeten och blanda runt. Häll smeten i en springform som är smörad och bröad. Klicka ner färskosten i smeten och dra försiktigt med en gaffel lite mönster. Ganera med Polly ovanpå.


175 g ca 30 min.

Låt kallna, gärna till dagen efter, då den är ännu godare. Servera med grädde, vanijglass och kanske hallon.


 

Lycka till!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards