Alla inlägg den 21 mars 2015

Av Tina Stjernlöf - 21 mars 2015 13:10

Vad är det för väder vi fått nu, snö,jag tycker inte om det alls! Men tröstar mig med att det inte blir långvarit! Har bakat lite på morgonen inför kommande födelsedag. Det blev kolakakor, som är så smariga! Hoppas att ni testar något av mina recept! lämna gärna lite feedback var ni tycker! 

 

Här är receptet:

200 g smör

2,5 dl havregryn

1 ägg

2 dl strösocker

3 dl vetemjöl

3 tsk bakpulver

 



Fyllning:

75 g smör

1 msk kakao

3 msk grädde

1,5 dl socker

1/2 msk vetemjöl


 



Gör mördegen i en matberedare, klicka ut i aluminiumformar. Grädda 175 gr tills de är guldbruna 15-20 min. Koka ihop fyllningen under tiden. Koka ca 2 min under rörning. 

Ta ut plåten och lägg i fyllningen, en liten klick i varje! In i ugn igen tills fyllningen bubblar ca 5 min, då är kakorna färdiga! 


Lycka till!




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards